اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز کشت برنج در شالیزارها/همه شالیزارها کشت می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه همه شالیزارها به کشت برنج اختصاص پیدا می‌کند، گفت: دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

آغاز کشت برنج در شالیزارها/همه شالیزارها کشت می‌شوند

عزیزاله شهیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، درباره انجام خزانه‌گیری برنج در اراضی شالیزاری گفت: خزانه‌گیری برنج در نیمه اول اسفندماه به کشاورزان توصیه نمی‌شود و از ۲۰ اسفندماه به بعد مخالفتی با این کار نداریم اما از فروردین ماه کشاورزان می‌توانند اقدام به انجام این‌کار کنند.

وی بیان کرد:  با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان ذخیره آبی مطلوب در آببندان‌ها و سدها و سیرابی اراضی کشاورزی که در پی بارندگی‌های اخیر شاهد بودیم، پیش‌بینی می‌شود همه سطوح اراضی شالیزاری استان به کشت برنج اختصاص پیدا کند و دغدغه و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه شخم و شیار و آب تخت اراضی شالیزاری یکی از مباحث مهمی است که کشاورزان نباید از آن غافل شوند، گفت: کشاورزان فرصتی که تا پایان سال دارند باید آب تخت و شخم و شیار را در اراضی شالیزاری انجام دهند تا زمین برای کشت برنج آماده شود و هم در مبارزه با آفت و بیماری‌ها مدیریت شود.

این مسؤول اضافه کرد: اگر کشاورزان از هم اکنون در انجام شخم و شیار و آب تخت شالیزارها اقدام کنند سبب استفاده بهینه از روان آب‌های موجود و کاهش نیاز آبی می‌شود.

شهیدی‌فر درباره تامین سوخت در فصل کشت و کار به کشاورزان گفت: خوشبختانه مشکلی در تامین سوخت به کشاورزان برای فعالیت در اراضی شالیزاری نداریم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول